• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5820 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد

خشت اول در معماري دولت چهاردهم

احمد مازني

اين شعر منسوب به صائب تبريزي است كه گفته است: «خشت اول چون نهد معمار كج / تا ثريا مي‌رود ديوار كج». اكنون در ايام فترت و دوره انتقال دولت هستيم، شعارهاي رييس‌جمهور منتخب هنوز در گوش مردم طنين‌انداز است. او گفته است كه «هرگز به شما دروغ نخواهد گفت». او گفته است كه «مشكل اصلي كشور اختلافات و دعواهاي داخلي است». او گفته است كه «صرف وجود برنامه كافي نيست، بلكه بايد براي تحقق برنامه، اولا كار كارشناسي شود و ثانيا بايد اجماع و وفاق ملي شكل بگيرد» و اين‌طور نباشد كه عده‌اي مشغول راندن ماشين توسعه به سمت قله مورد نظر باشند و عده‌اي به ‌شدت نقش ترمز يا حتي كشيدن ماشين به سمت عقب و احيانا تلاش براي سقوط آن به دره و انحراف از جاده بكنند. اكنون زمان آغاز كار است، گام اول يا همان خشت اول گزينش نيروهاي معتقد به اين مباني و داراي سابقه روشن در اين زمينه‌هاست.  اكنون آن شعارها در معرض آزمون ملتي است كه يك‌بار ديگر به صندوق راي اعتماد كرد و منتظر خشت اول اين بناست. فارغ از نقايص فرآيندها و روندها، وظيفه همه ما كمك به رييس‌جمهور منتخب براي اتخاذ بهترين تصميم و انتخاب بهترين گزينه‌ها و در پي آن تهيه اولويت‌هاي اصلي كشور در حوزه‌هاي مختلف است. در اين راه همه ما و هر كس، هر اندازه به ايران، به اسلام، به آينده فرزندان اين مرز و بوم علاقه دارد، فارغ از نگاه جناحي و به طريق اولي دوستداران رييس‌جمهور منتخب، همگي بايد براي ايجاد فضاي همدلي (از بهر خدا) گامي ‌برداريم. كمك كنيم تا سازوكار دولت وفاق ملي شكل بگيرد. كمك كنيم تا همه پاي كار بيايند، چه آنها كه به رييس‌جمهور منتخب راي دادند، چه آنان كه به ايشان راي ندادند يا اصلا راي ندادند. 

كمك كنيم تا براي شكل‌گيري گفتمان «گفت‌وگوي ملي» در نهاد دولت «نهادسازي» شود‌ و در اين مسير همه نهادهاي حكومتي و مدني همدلي و همراهي كنند.
كمك كنيم تا اولويت‌هاي دولت چهاردهم در حوزه‌هاي مختلف تهيه و براي تحقق آن همه نهادهاي حكومتي و مردمي بسيج شوند‌. همان‌گونه كه از مقام معظم رهبري انتظار مي‌رفت و در ادامه توجه و تدبير ايشان در اصل انتخابات و بعد از انتخابات، اكنون شاهد اعلام همبستگي نهادهاي مختلف با رييس‌جمهور منتخب هستيم، كمك كنيم تا در چهار سال آينده شاهد استقرار يك دولت باشيم و مجموعه نهادهاي حكومتي، گروه‌هاي مردم‌نهاد، احزاب، امامان جمعه و جماعت، گروه‌هاي مردمي و بسيج در يك مسير و به سمت يك هدف حركت كنيم. جهت‌گيري مبتني بر نيازهاي واقعي جامعه و اصلاح امور در همه عرصه‌ها. از پديد آمدن دوقطبي‌هاي كاذب جلوگيري كنيم. عمل بر اساس منافع ملي، اخلاق اجتماعي و در چارچوب قانون را وظيفه خود بدانيم. جامعه در همه بخش‌ها نيازمند ترميم و بازگشت به قانون و اخلاقيات و بازگشت به وضعيت عادي است. صداي بي‌صدايان و قدرت بي‌قدرتان باشيم و در هر جايگاهي هستيم، به سمت اصلاح امور و عادي‌سازي شرايط جامعه حركت كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون